چه زمانی بدترین تصمیم هایمان را میگیریم؟

چه زمانی بدترین تصمیم هایمان را میگیریم؟

چه زمانی بدترین تصمیم هایمان را میگیریم؟

تا حالا شاید راجع به این موضوع فکر نکرده باشید، اما… واقعا مهم است!

ما اگر بدانیم تصمیمی که همین الان میگیریم باعث خواهد شد پول مان را از دست بدهیم، روابطمان را خدشه دار کنیم و یا اصلا سلامتی مان را به خطر بیاندازیم شاید هیچوقت همچین تصمیمی نگیریم.
دقیقا به خاطر همین موضوع است که اگر اشتباهاتی در زندگی مرتکب میشوید، تصمیم های بدی میگیرید زمان و انرژی زیادی برای جبران آن دارید.

اما تصور کنید؛
شما مجهز به مهارتی شدید که میتوانید از پیش تصمیم های اشتباه را شناسایی کنید و از آنها دوری کنید !
خیلی عالی میشود، نه؟ شما دیگر هیچوقت وارد آشوب و گرداب های زندگی نمیشوید که با هزاران تلاش و دست و پا زدن باز هم به پله اول بازگردید.

در عوض؛
شما تمام تلاش تان را میکنید و بیشتر پیشرفت میکنید.

کارل ریچارد (Carl Richard) مشاور مالی و نویسنده کتاب پرفروشِ “یک برنامه تک صفحه ای مالی – یک راه ساده برای اینکه هوشمندانه پول خرج کنید” روشی ساده کشف کرده که به شما کمک میکند بتوانید از اشتباهات مالی بزرگ در زندگی دور بمانید.
حالا تصور کنید در حال قدم زدن در خیابان هستید که یک لباس فوق العاده زیبا میبینید در ویترین مغازه ای که بر روی آن تخفیف 70% زده شده است… احتمالا هیجان زده میشوید تا آنرا بخرید !
زمانی که وارد مغازه میشوید و لباس را می پوشید خوشحال میشوید زیرا لباس فوق العاده زیبایی است اما وقتی قیمت آنرا می پرسید تعجب میکنید زیرا برخلاف تخفیفی که بر روی لباس زده شده قیمت آن باز هم گران است… چه کار میکنید؟

احتمال دارد با خودتان بگویید
«فقط همین یکبار»
و کار تمام است !
شما تصمیم بدی گرفتید، لباسی را که نیازی به آن نداشتید را به قیمت زیادی خریدید.
احتمالا برای همه ما این داستان اتفاق افتاده که؛
میخواهیم زمان مان را سپری کنیم وارد فروشگاه بزرگی میشویم تا یک چرخی بزنیم بدون آنکه خرید کنیم… کم کم پس از گذشت چند دقیقه با محصولی مواجه میشویم که احساس میکنیم باید بخریم؛ اما ما این را نمیخواستیم… بعد با خودمان میگوییم فقط همین یکبار اینکار رو میکنم، دیگه تمومه…

این 3 کلمه، در واقع مشکل اصلی تصمیم گیری ماست.
فکر میکنیم با گفتن فقط همین یکبار واقعا همه چیز همین یکبار تمام میشود، در صورتی که اینطور نیست !

بنابراین هر زمانی که میخواستید تصمیم بگیرید، با خودتان گفتید فقط همین یکبار و دیگه تمومه… بدانید که در حال اتخاذ تصمیمی هستید که قبلا قصد آنرا نداشتید.

 

 

 


دروغ‌هایی که اغلب انسان‌ها به خودشان می‌گویند:

-من قربانی گذشته‌ام هستم:
شما قربانی گذشته‌تان نیستید، اما به خاطر گذشته‌تان، قربانی زمان حال‌تان می‌شوید. البته فعالیت‌هایی که قبلا انجام داده‌اید بر زندگی شما تاثیر می‌گذارد، اما وسواس نسبت به گذشته و تحلیل بی‌پایان آنچه که دیگر گذشته است، می‌تواند به اشتباهات بیشتری منجر شود.

-زمانی که فلان چیز را داشته باشم، خوشحال خواهم بود:
خوشحالی صرفا با رسیدن شما به بعضی چیزها به دست نمی‌آید. چنین احساس لذت و رضایتی موقت و زودگذر است. خوشحالی واقعی در مسیر یک هدف مهم است.

-این کار را بعدا انجام خواهم داد:
ما هیچ‌وقت نمی‌دانیم که در واقع چقدر زمان داریم. ممکن است روزی از خواب بیدار شوید و بفهمید که دیگر زمانی برای کارهایی که می‌خواستید انجام دهید ندارید. اگر در انتظار لحظه‌ی مناسب و ایده‌آل هستید که همه‌چیز ایمن و مطمئن باشد، بدانید که این لحظه هیچ‌گاه از راه نخواهد رسید!

-هیچکس مرا نمی‌فهمد:
اغلب افراد در جهان چنین تفکری را دارند و شما تنها نیستید. فقط به این دلیل که دیگران با شما موافق نیستند نباید بگویید که درک‌تان نمی‌کنند. متفاوت بودن خوب است و گاهی گوش دادن به فردی با عقیده‌ای متفاوت، به شما کمک می‌کند تا خودتان را بهتر بفهمید.

بستن منو
×
×

سبد خرید