رفتارهایی که در افراد با اعتماد به خود واقعی دیده نمی‌شود

 

 

 

رفتارهایی که در افراد با اعتماد به خود واقعی دیده نمی‌شود

برای داشتن اعتماد به خود واقعی (خدای درون) خود باید سخت تلاش کرد. بدون شک نمی توانید تنها با خریدن وسایل جدید توقع داشته باشید اعتماد به خود(خدا) را در طول تمام فراز و نشیب های زندگی حفظ کنید، بلکه باید با انجام تمرین‌های توسعه فردی، اعتماد به (خدای درون) خود که همیشه آرزوی آن را داشتید، در خود به وجود آورید.

البته اعتماد به خود واقعی و خودشیفتگی متفاوت از هم هستند، چون با پاداش و تائید دیگران به دست نمی آید، بلکه با سخت کوشی و ایجاد عادت‌های مناسب در افراد شکل می گیرد.
در این مطلب، 13 عادت مخرب را معرفی می کنیم که می تواند اعتماد به خود اصلی و حقیقی‌تان را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین به شما می گویید چگونه با کنار گذاشتن این عادات، به اعتماد به خدا که همیشه در آرزویش بودید، دست یابید.

●تکرار خودگویی های منفی
خودگویی های منفی باعث می شود از زندگی عقب بمانید و هر روز عزت دورنی‌تان کمتر شود. پس همان معلم درونی بداخلاقی که روزی انگیزه بخشتان بوده است، اکنون مانع بزرگی در سر راهتان است.

●توجه بیش از اندازه به نظرات دیگران
به دنبال تائید دیگران بودن، این تفکر را به وجود می آورد که شما نیاز به تائید و تصدیق آن‌ها دارید، در حالی که عشق درونی شما کافی نیست. برای اهمیت ندادن به نظرات دیگران و اینکه بتوانید شخصیت خودتان را بسازید، از تلاش برای تحقق انتظارات مردم دست بردارید و قدر خود را بدانید.

●توجه به نقایص به جای دیدن فرصت‌های موجود برای پیشرفت
تمرکز روی محدودیت‌ها تنها باعث قدرت گرفتن آن‌ها می شود. باید ضعف و کاستی‌های موجود را به زمینه‌ی پیشرفت خود تبدیل کنید و برای رسیدن به رشد هدفمند قدم بردارید.

●غرق شدن در گذشته
هر اتفاقی که در گذشته برایتان افتاده، اهمیت ندارد. باید تمام توجه خود را جلب امروزتان کنید و به دنبال ساخت آینده‌ای بهتر باشید.

●نگرانی درباره آینده
تنها راه رسیدن به آینده‌ای که به دنبالش هستید این است همین حالا مفید و کارآمد باشید. پس خیال‌ها و رؤیاهایتان درباره آینده هیچ ارزشی ندارد، مگر اینکه همین حالا دست به اقدام بزنید و برای رسیدن به آن‌ها تلاش کنید.

●پرسیدن نظر دیگران پیش از بیان نظر خود
باید به نظرات و تجربیات خود اهمیت دهید، موضع خود را داشته باشید و با پذیرش اطلاعات جدید، به دیدگاه دیگران هم گوش دهید. سعی کنید هیچ وقت در جایگاه منفعل و تسلیم قرار نگیرید.

●تمرکز زیاد روی جزئیات و فکر نکردن به مسائل کلی
باید چشم انداز متعادلی نسبت به کارهایتان داشته باشید تا بتوانید به پیشرفت برسید. دقیقا بدانید به کجا می خواهید برسید و اکنون چقدر جلو رفته‌اید.

●به دنبال مقصر بیرونی بودن برای آرام کردن ناکامی‌های خود
افراد با اعتماد به خود واقعی، از دردهای عاطفی خود آگاه هستند و با درمان این دردها یا دریافت آموزش‌های لازم برای رفع آن‌ها اقدام می کنند. کسانی که واقعاً اعتماد به خود دارند، گرفتار مکانیسم‌های دفاعی و لذت‌های موقتی نمی شوند که هیچ کمکی به رفع مشکل اصلی آن‌ها نمی کند.آنها خود را مسبب مسایل خود می‌دانند نه دیگران را

●توجه به مشکلات کوچکی که هیچ اهمیتی ندارند
به دنبال توجه به مشکلات جزئی و استرس‌های غیرضروری نباشید، زیرا با این کار تنها از انرژی ارزشمندی که باید روی رشد فردی و حرفه‌ای تان سرمایه گذاری کنید، بی‌بهره می شوید.

●تمرکز روی اشتباهات و شکست‌ها به جای تمرین شکرگزاری و قدرشناسی
اغلب مردم چیزی نیستند که دوست دارند باشند. افراد شاد و با اعتماد به خود واقعی، قدردان داشته‌هایشان هستند و این احساس قدرشناسی آن‌ها باعث می شود به رشد بیشتر و ساختن زندگی رضایت بخش برای خود ادامه دهند.

●مقایسه دائمی خود با دیگران
حسادت کردن به زندگی دیگران، وقتی می توانید به ارزش واقعی خود پی ببرید، هیچ فایده‌ای برایتان ندارد. فرصت‌های زیادی در زندگی وجود دارد و هرچقدر برای بهبود مهارت‌هایتان بیشتر تلاش کنید، اعتماد به خدا بیشتری نصیبتان می شود و زندگی‌تان رو به بهبود می رود.

 

 

بهبود اعتماد به نفس با ایجاد 14 عادت ساده روزانه

_اتاق تان را تمیز کنید
این بهترین توصیه در فنگشویی است:
«اگر به دنبال ذهنی پاک و قدرتمند هستید، اتاق خواب تان را تمیز کنید.»

_هر روز به نقاشی وتصاویرزیبا نگاه کنید
_عکس سلفی بگیرید
_هدف مشخصی را در نظر بگیرید و به آن برسید

_به موسیقی های شاد گوش کنید

_لباس های زرد بپوشید
رنگ زرد سبب ایجاد آرامش و حالت شادی و سرزندگی می شود.
_عطر موردعلاقه تان را بزنید
_ با اطرافیان تان مهربان باشید
_صاف بایستید

_به دنبال یادگیری بیشتر بروید

_چیزهای جدیدی را امتحان کنید
_از دیگران کمک بگیرید
_لیستی از تمام چیزهای خوب در زندگی‌تان بنویسید
یادآوری چیزهای خوبی که در زندگی دارید باعث می شود حال بهتری پیدا کنید.

_هنگام حرف زدن از دست هایتان استفاده کنید

#ترجمه

 

 

راهنمای مهر-ورزی به خویشتن:

9 راه اثبات شده

 

 

?1- به خودتان ایمان داشته باشید?
وقتی اوضاع سخت می‌شود، گاهی بهترین راه این است که فقط به خودتان باور داشته باشید. تلاش‌هایی که شما را به اینجا رسانده را به یاد بیاورید و بدانید که ایمان به خود، شما را به هر جایی که بخواهید می‌برد.

?2- جملات تأکیدی مثبت?
همان جملاتی که با “من عالی هستم و از پس هرکاری برمی‌آیم” آغاز و با “از اعماق وجودم اطمینان دارم که واقعیت دارد” تمام می‌شوند. این جملات نه تنها مسیر شما را تغییر می‌دهند بلکه حال بدتان را نیز از این رو به آن رو می‌کنند.

?3- دور و برتان را شلوغ کنید?
البته با کسانی که به شما انگیزه می‌دهند و با جملات مثبتی از شما یاد می‌کنند. نقل قولی از “جیم ران” -کارآفرین، نویسنده و سخنران انگیزشی- هست که می‌گوید :”شما میانگین پنج نفری هستید که بیشترین وقت‌تان را با آن‌ها صرف می‌کنید.”

?4- قدم بزنید?
یک سری به دنیای خارج بزنید. بوها را بو کنید، به صداها گوش دهید و وزش باد را حس کنید. برخی از لذت‌بخش‌ترین کارها مجانی و کاملاً در دسترس هستند که قدم زدن نیز یکی از آن‌هاست. اگر هم خواستید واقعاً سنگ تمام بگذارید، زیر باران این کار را بکنید. از اینکه چقدر حالتان بهتر می‌شود، غافلگیر خواهید شد.

?5- به آینه نگاه کنید و از چیزی که می‌بینید تعریف کنید?
می‌دانید که تعریف و تمجید کردن خیلی مؤثر است. پس به جای اینکه همه‌ی آن را نصیب دیگران کنید، یکی را هم رو به آینه بگویید و ببینید که چقدر گل از گل تصویرتان می‌شکفد.

?6- به غریبه‌ای کمک کنید?
تصور کنید که اگر رفتار ما با غریبه‌ها مثل آشناهایمان بود؛ چقدر دنیا متفاوت‌تر می‌شد. بروید بیرون و مثالی باشید برای همگان و چیزی که دنیا بیشتر از هر چیزی به آن نیاز دارد. با غریبه‌ای به مهربانی رفتار کنید. شاید غافلگیر شوید که همان غریبه، چرخه‌ای که شما آغاز کرده‌اید را ادامه و محبت شما را به دیگران انتقال خواهد داد.

?7- به دوستی زنگ بزنید و بگویید که چقدر برایتان ارزشمند است?
تصور کنید چه حسی به شما دست می‌داد اگر کسی که مدتی است با او حرف نزده‌اید، با شما تماس بگیرد و بگوید که چقدر شما عالی هستید. حالا تصور کنید که چه حسی به آن‌ها دست خواهد داد اگر شما این کار را در قبال آن‌ها انجام دهید. پس انجامش دهید!

?8- به موسیقی گوش دهید?
تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد که هر آهنگی را در هر لحظه‌ای که می‌خواهید پخش کنید. پس از آن به نفع خود استفاده کنید. یادتان باشد که فقط خودتان می‌دانید چه آهنگی حالتان را خوب می‌کند!

?9- یک چیزی بخوانید?
اگر علاقه‌ای به موسیقی ندارید، از دنیا ارتباطتان را قطع کنید و با کتاب مورد علاقه‌ا‌تان یک گوشه‌ی دنج خلوت کنید. همان کتابی که بیش از پنج بار خوانده‌اید و هر بار که آن را می‌خوانید، غیرممکن است که بتوانید بگذاریدش کنار. پس آن را بردارید و در دنیایی متفاوت از دنیای فعلی‌تان غوطه‌ور شوید.

منبع: motivationgrid.com

 

بستن منو
×
×

سبد خرید